February 24, 2011

Blocking

Last week, I finally blocked a shawl. I've knit a few lace shawls but I didn't block any of them. I have worn them and they are beautiful and the colors look pretty and I felt proud because I made them. It's not that I didn't want to block them really. I just wanted to have some time because blocking was something new and I was a little nervous.

Rainbow Sherbet Ishbel

So I finally decided to do it and I chose my first lace shawl, a pink Ishbel that I knit one year ago. I soaked it in water with a bit of soap, I rinsed it, I got some towels and .... I blocked it. It was easy and fun and it didn't take very long either. Now that I've done it, I feel a little silly for not doing it when I finished knitting the shawl. I have at least five more things to block and I can't wait!

Blocking really made a huge difference! I liked it before, but now, I love it! The yarn is softer, the shawl is bigger, the lace is amazing. It's like magic really. I think it's beautiful and I can't believe I made it. If you have been avoiding blocking like I did, go ahead and do it! It's worth it!

Rainbow Sherbet Ishbel

Την προηγούμενη εβδομάδα επιτέλους έπλυνα ένα σάλι με δαντέλα. Συνηθίζεται τέτοια σάλια να τα πλένουν και όσο είναι ακόμα βρεγμένα, να τα τεντώνουν, ώστε να ανοίξει η δαντέλα και μετά βάζουν καρφίτσες ώστε να μείνει τεντωμένο μέχρι να στεγνώσει. Οτιδήποτε είναι μάλλινο κρατάει το σχήμα που έχει όταν στεγνώνει. Είναι πολύ χρήσιμη διαδικασία και για άλλα πράγματα, όχι μόνο για δαντέλες. Αν κάτι είναι λίγο μικρότερο από όσο θα θέλατε, μπορεί να μεγαλώσει λίγο. Ένα μανίκι που είναι λίγο κοντό, μπορεί να μακρύνει λίγο. Φυσικά, κάθε φορά που θα το πλένετε, θα πρέπει ξανά να βάλετε τις καρφίτσες.

Στα αγγλικά η διαδικασία αυτή λέγεται blocking. Στα ελληνικά δεν ξέρω αν υπάρχει λέξη :) Όπως και να το πούμε όμως, είναι χρήσιμο κόλπο. Αν και δεν το έχω δοκιμάσει, από αυτά που έχω διαβάσει, το κόλπο πιάνει και με άλλα φυσικά υλικά, όπως μετάξι, βαμβάκι, κλπ. Το νήμα στο σάλι αυτό είναι 70% μερίνο, 20% μπαμπού και 10% nylon. Το μόνο που ξέρω σίγουρα είναι ότι δεν γίνεται με νήμα που έχει πολύ ή είναι όλο ακρυλικό.

Έχω πλέξει πολλά τέτοια σάλια, αλλά δεν ακολούθησα αυτή τη διαδικασία για κανένα από αυτά. Τα έχω φορέσει και είναι όμορφα και τα χρώματα είναι ωραία και ένιωθα ωραία που τα έφτιαξα. Δεν είναι ότι δεν ήθελα να μπω στον κόπο. Απλά ήθελα να έχω χρόνο γιατί ήταν κάτι καινούριο και ήμουν λίγο αγχωμένη.

Οπότε αποφάσισα επιτέλους να το κάνω και διάλεξα το πρώτο σάλι με δαντέλα που έπλεξα, ένα ροζ Ishbel που έφτιαξα πέρυσι. Το έβαλα σε μια λεκάνη με νερό και λίγο σαπούνι, το άφησα αρκετή ώρα (είναι καλό να μείνει αρκετή ώρα στο νερό), το ξέπλυνα, πήρα μερικές πετσέτες, το πίεσα λίγο μέσα στην πετσέτα να φύγει το πολύ νερό και μετά, το άπλωσα και έβαλα τις καρφίτσες. Έβαλα μια καρφίτσα σε κάθε άκρη στη δαντέλα και μερικές από την πάνω μεριά, για να κρατάνε αντίσταση.

Χρησιμοποίησα κάτι διάφανες πλαστικές καρφίτσες που βρήκα - από το μαγαζί που τις πήρα μου είπαν ότι είναι για να κάνεις σχέδια σε κουρτίνες. Ο λόγος που πήρα αυτές ήταν ότι φοβόμουν μην σκουριάσουν οι κανονικές καρφίτσες. Νομίζω πάντως ότι και με τις κανονικές δεν θα υπάρξει πρόβλημα, έχω δει φωτογραφίες σε blogs που χρησιμοποιούν απλές καρφίτσες. Θα το δοκιμάσω να βάλω μια σε βρεγμένο ύφασμα και θα δω τι θα γίνει. Πάντως και οι πλαστικές δεν είναι άσχημες, είναι αρκετά μυτερές, αλλά δυστυχώς μερικές σπάσανε. Μικρό το κακό, το κουτί έχει πολλές αλλά αν κάθε φορά έχω μερικές απώλειες, σε λίγο θα χρειαστεί να πάω να πάρω πάλι :)

Ήταν εύκολο, διασκεδαστικό και δεν πήρε πολύ ώρα. Τώρα που το έκανα, αναρωτιέμαι γιατί δεν το είχα κάνει νωρίτερα. Έχω τουλάχιστον άλλα πέντε πλεκτά που χρειάζονται blocking και τώρα ανυπομονώ να τα κάνω και αυτά.

Έκανε στα αλήθεια πολύ μεγάλη διαφορά! Και πριν μου άρεσε, αλλά τώρα το λατρεύω! Το νήμα είναι πιο απαλό, το σάλι είναι μεγαλύτερο, η δαντέλα είναι εντυπωσιακή! Είναι πραγματικά μαγικό! Μου αρέσει τόσο πολύ και δεν μπορώ να πιστέψω ότι εγώ το έφτιαξα αυτό το σάλι. Αν για οποιοδήποτε λόγο αποφεύγετε αυτή τη διαδικασία, σας προτείνω να το δοκιμάσετε! Αξίζει!

Rainbow Sherbet Ishbel

I compared pictures before and after blocking. The difference really is amazing!

blocking Ishbel before and after

Για να δείτε πόσο μεγάλη διαφορά κάνει το blocking, σύγκρινα τις δυο φωτογραφίες, πριν και μετά. Όπως μπορείτε να δείτε η διαφορά είναι τεράστια!

6 comments:

  1. Gorgeous! I'm pretty sure I'm the only knitter on the planet who hasn't made an Ishbel yet. I've also been ogling coral-pink yarns lately. You're reading my mind.

    ReplyDelete
  2. Re: Blocking and its benefits: agree (1000)!

    @ Rachel (comment above): no ishbel here, that's 2 of us then!

    Philhellene

    ReplyDelete
  3. Καλημέρα, Το έχω μάθει από τη μαμά μου που έκανε έτσι τα σεμέν που έπλεκε με το βελονάκι κι όταν έπλεκα το έχω χρησιμοποιήσει το κολπάκι σε μπλούζες.

    ReplyDelete
  4. It's beautiful! I'm so glad you took the plunge and BLOCKED! Woohoo!

    @rachel and @philhellene: no Ishbel here, either!

    ReplyDelete
  5. I am glad you discovered the magic of blocking. Your shawl looks amazing!!

    ReplyDelete
  6. Oh what lovley projects!! And that Citron is stunning. I looove that colour ;)

    ReplyDelete