March 02, 2011

What color will this sock be?

I started another pair of socks yesterday. I already have a million socks on the needles. I recently wrote that I was tired of knitting socks. So why did I cast on for socks again? I think it's because I love sock yarn and seeing that yarn become socks. Especially the variegated or self-striping ones - I always wonder how the colors will mix... Will they pool? What will the stripes look like? And if I knit a pattern, like lace, what will the colors do?

Apple Hill Monkey socks

Ξεκίνησα ένα ακόμα ζευγάρι κάλτσες χθες. Έχω ήδη πάρα πολλές κάλτσες στις βελόνες. Έγραψα πρόσφατα ότι κουράστηκα να πλέκω κάλτσες συνέχεια. Οπότε γιατί πλέκω τώρα ένα ακόμα ζευγάρι; Νομίζω ότι είναι επειδή μου αρέσουν τόσο πολύ τα νήματα για κάλτσες και λατρεύω να βλέπω τη μεταμόρφωσή τους σε κάλτσες. Ειδικά τα πολύχρωμα ή αυτά που κάνουν ρίγες. Πάντα αναρωτιέμαι πώς θα ανακατευτούν τα χρώματα. Μήπως αυτή τη φορά θα δημιουργηθούν μεγάλα κομμάτια από ένα χρώμα; Πώς θα φαίνονται οι ρίγες; Και αν πλέξω και κάποιο σχέδιο, π.χ. δαντέλα, τι θα κάνουν τα χρώματα;

yarn

It isn't always easy to tell from the skein what the sock will look like. These are Monkey socks, knit with Lorna's Laces Shepherd Sock in Apple Hill.

Winding the yarn into a ball helps to see how the colors will mix, but that still doesn't show me what the sock will look like. The only way to know is to start knitting! Gauge matters of course, as well as the pattern and the individual skein of yarn, if it is handdyed.

yarn

Δεν είναι πάντα εύκολο να καταλάβω πώς θα φαίνεται μια κάλτσα. Αυτές είναι κάλτσες Monkey, πλεγμένες με νήμα Lorna's Laces Shepherd Sock στο χρώμα Apple Hill.

Αν κάνω το νήμα μπάλα, με βοηθάει να δω πώς ανακατεύονται τα χρώματα, αλλά πάλι δεν ξέρω πώς θα φαίνεται η κάλτσα. Ο μόνος τρόπος να δω είναι να αρχίσω να πλέκω! Το μέγεθος των πόντων είναι ένας παράγοντας φυσικά, όπως και το σχέδιο και πώς είναι βαμμένο το συγκεκριμένο νήμα, ειδικά αν είναι βαμμένο στο χέρι.

Apple Hill Monkey socks

This sock really surprised me! The final color is a lot more purple than I expected. It makes sense though, because pink and blue do make purple and there's some lilac in the skein already. When colors mix, it's hard to predict what our eyes will see.

I've been reading about this in my spinning books. When using variegated fiber for spinning, it's good to think about how the colors will mix - in a single ply and in the final yarn, if it will have more than one ply. It isn't hard to spin a bright multicolored fiber and end up with yarn that's a dull brown color. All the colors will still be there, of course, and if you look carefully you can see them. But seen from a bit of distance, the colors will blend and the overall color could be very different.

I find it fascinating that a sock can have so many things to think about! Knitting is always interesting, even when it's a pattern that I've made 3-4 times. This is the first time I'm knitting with this yarn and it's lovely. It has great stitch definition, it's smooth and soft but it feels strong too. I think this is going to be a great pair of socks!

And I think I've found the answer to why I have so many socks that I haven't finished. When I see what a yarn looks like in a sock, I start to wonder about the other ones in my stash ;)

Apple Hill Monkey socks

Αυτή η κάλτσα ήταν πραγματικά έκπληξη! Το τελικό χρώμα είναι αρκετά πιο μωβ από όσο περίμενα. Είναι λογικό όμως, επειδή το ροζ με το γαλάζιο κάνουν μωβ και το νήμα έχει ήδη και λιλά. Όταν ανακατεύονται τα χρώματα, είναι δύσκολο να προβλέψουμε τι θα δουν τα μάτια μας.

Διάβασα σχετικά με αυτό και στα βιβλία που έχω για να φτιάχνω νήματα μόνη μου. Όταν χρησιμοποιείς πολύχρωμο μαλλί, είναι καλό να σκεφτείς πώς συνδυάζονται τα χρώματα μεταξύ τους, και στην μια κλωστή, και στο τελικό νήμα, αν έχει πολλές κλωστές τυλιγμένες. Δεν είναι δύσκολο να πάρεις έντονο και πολύχρωμο μαλλί και να φτιάξεις νήμα που έχει μουντό, καφέ χρώμα. Όλα τα χρώματα θα είναι ακόμα εκεί φυσικά, και αν κοιτάξεις προσεχτικά, θα τα δεις. Αλλά αν δεις το νήμα από λίγη απόσταση, τα χρώματα δεν ξεχωρίζουν πλέον και η γενική εντύπωση του χρώματος θα είναι πολύ διαφορετική.

Το βρίσκω συναρπαστικό ότι μια κάλτσα έχει τόσα ενδιαφέροντα πράγματα! Το πλέξιμο πάντα είναι ενδιαφέρον, ακόμα και όταν είναι ένα σχέδιο που έχω πλέξει 3-4 φορές. Είναι η πρώτη φορά που πλέκω με αυτό το νήμα και μου αρέσει πάρα πολύ. Οι πόντοι και το σχέδιο έχουν ωραία υφή και φαίνονται καλά, το νήμα είναι λείο και απαλό αλλά και ανθεκτικό. Νομίζω ότι αυτές οι κάλτσες θα είναι υπέροχες!

Και νομίζω ότι βρήκα το λόγο που έχω τόσες κάλτσες που δεν έχω τελειώσει. Όταν μου φύγει η περιέργεια για το πώς θα φαίνεται το νήμα στην κάλτσα, αρχίζω να αναρωτιέμαι για τα υπόλοιπα νήματα που έχω!

7 comments:

  1. Does this mean your internet is working again? I hope that you got it sorted out!

    Hope to see you Saturday.

    ReplyDelete
  2. You describe the lure of sock knitting so well.

    I agree that the purple hue of the sock is unexpected. But still very pretty. I really need to do another Monkey sock.

    ReplyDelete
  3. Υπέροχο αποτέλεσμα!!Πολύ μου αρέσουν αυτά τα νήματα.
    Καλές Αποκριές!!

    ReplyDelete
  4. Love all three variations of the sock yarn... skeined, wound and knit up! And these will be awesome Monkeys. :D

    Btw, there's nothing wrong with having too many socks... nothing I say!

    Lina
    photoknitdog.com

    ReplyDelete
  5. I would have thought the blue would have shown up more than it does but that is what makes it so much fun isn't it.

    ReplyDelete
  6. How lovely! Your post makes me want to cast on a pair of Monkeys right now!

    ReplyDelete