January 14, 2014

Happy new year! // Καλή χρονιά!

Hello and Happy New Year! I know I'm about two weeks late, but I've been sick with a horrible flu and my mind just wasn't up to writing. Starting to feel better now at last which means that my knitting is improving too. I can say from recent experience that knitting with a fever is not very productive - there were some rows that I had to rip out three times before I got them right!

I have lots of knitting to show you, including all the secret presents that I couldn't write about in December. So lots of yummy knitting photos coming soon!

We've started an Afrato KAL in the Thessaloniki Knitting Group on Ravelry - come join our bilingual group for a fun knitalong! The pattern is free - all you need is a skein of sock yarn! We'd love to have you join us!


xmas cookies

I've been baking cookies....    //   Έφτιαξα μπισκοτάκια...


Καλημέρα και καλή χρονιά! Ξέρω ότι έχω αργήσει περίπου δύο εβδομάδες, αλλά ήμουν άρρωστη με μια φοβερή γρίπη και το μυαλό μου απλά δεν ήταν σε κατάσταση να γράψω. Αρχίζω να νιώθω καλύτερα τώρα επιτέλους και αυτό σημαίνει ότι και το πλέξιμό μου βελτιώνεται. Μπορώ να σας πω από την πολύ πρόσφατη εμπειρία μου ότι δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτικό το πλέξιμο όταν έχεις πυρετό. Υπήρχαν σειρές που έπρεπε να τις ξηλώσω τρεις φορές μέχρι να τις πετύχω!

Έχω πολλά πλεκτά να σας δείξω, μαζί και με τα δώρα που δεν μπορούσα να σας δείξω το Δεκέμβριο. Οπότε προσεχώς πολλές φωτογραφίες με πλεκτά!

Ξεκινήσαμε ένα ΠΟΜ (πλέκουμε όλες μαζί) με το σχέδιό μου για τον γιακά Αφράτο, στο γκρουπ της Θεσσαλονίκης στο Ravelry. Ελάτε να πλέξουμε μαζί, το σχέδιο είναι δωρεάν - το μόνο που χρειάζεστε είναι μια κούκλα νήμα για κάλτσες! Θα χαρούμε απίστευτα!

1 comment:

  1. hey, glad you're feeling better. can't wait to see what you get up to in 2014!

    ReplyDelete