May 11, 2009

My first sock


I had bought some sock yarn a couple of months ago, but I never got around to using it. I think I was a little nervous about making socks and I felt that I would need time to sit down and really figure out how to make them. So, the sock yarn sat patiently in a drawer, waiting for me. Then, a couple of days ago, I felt I had to make a sock. I didn't just want to make one; I needed to make one. Very weird...

The pattern I used was the wonderful sock recipe from Stephanie Pearl-McPhee's book Knitting Rules. My first attempt was very loose. The second time I cast on, it went very well. I knit the leg, I turned the heel and continued on to the foot. The book is wonderful, I felt like I was sitting with a friend and she was teaching me how to do this and encouraging me along the way. Sadly, when I tried the sock on, I discovered it was too tight. Not a lot, just a tiny bit too tight, but I don't like tight socks and these are my first pair so I'm not giving them away!

I didn't take any pictures, because the best thing was to rip it out quickly and start again, before I realized what I had done.

So, here is my third attempt. I think the yarn is Schoeller+Stahl Fortissima Socka. The size is perfect, just a little bit bigger than the last one. I must say that making socks is really fun. It is amazing that I have spent the last couple of days knitting and re-knitting the same thing over and over again. Usually when a project isn't working, I move on to something else. Actually, I hide it and immediately start working on something else.

And there are other things too. I've been browsing sock patterns on Ravelry, trying very hard not to queue them all, looking at sock yarns, falling in love with hundreds of sock yarns. I even want to dye my own sock yarns!

If you haven't tried to make a sock, you really should! They are fast (I didn't think they would be, but they are), they are fun and it's the perfect little project to carry around.

So now I'm not just a knitter, I'm a sock knitter and I love it!


Η πρώτη μου κάλτσα

Πριν μερικούς μήνες είχα αγοράσει νήμα για κάλτσες αλλά δεν το χρησιμοποίησα. Νομίζω ότι ήμουν διστακτική, ένιωθα ότι χρειαζόμουν χρόνο για να καθίσω και να καταλάβω καλά πώς φτιάχνεται μια κάλτσα. Έτσι, το νήμα καθόταν σε ένα συρτάρι υπομονετικά και με περίμενε. Ξαφνικά, πριν μερικές μέρες, ένιωσα ότι πρέπει να φτιάξω μια κάλτσα. Δεν ήθελα απλά να την φτιάξω, έπρεπε να την φτιάξω. Πολύ περίεργο...

Χρησιμοποίησα το βιβλίο της Stephanie Pearl-McPhee που λέγεται Knitting Rules. Η πρώτη μου προσπάθεια δεν ήταν επιτυχημένη, πολύ μεγάλη. Η δεύτερη κάλτσα ξεκίνησε πολύ καλά, έκανα πάνω από το μισό, όλα μια χαρά. Το βιβλίο είναι υπέροχο, ένιωθα σαν να καθόμουν με μια φίλη μου που μου έδειχνε τι πρέπει να κάνω και μου έδινε κουράγιο να συνεχίσω. Δυστυχώς, όταν δοκίμασα την κάλτσα ήταν λίγο στενή. Όχι πολύ, ελάχιστα μόνο αλλά δεν μου αρέσουν οι στενές κάλτσες καθόλου και επιπλέον, επειδή αυτό είναι το πρώτο μου ζευγάρι, τις θέλω για μένα!

Δεν έβγαλα φωτογραφίες, γιατί το καλύτερο ήταν να την ξηλώσω γρήγορα, πριν συνειδητοποιήσω τι κάνω.

Εδώ λοιπόν, σας παρουσιάζω την τρίτη προσπάθεια. Νομίζω ότι το νήμα είναι Schoeller+Stahl Fortissima Socka. Το μέγεθος είναι τέλειο, είναι ελάχιστα πιο μεγάλη από την προηγούμενη κάλτσα. Πρέπει να πω ότι οι κάλτσες είναι πάρα πολύ διασκεδαστικές. Είναι απίστευτο ότι κάθομαι τόσες μέρες και πλέκω και ξαναπλέκω την ίδια κάλτσα ξανά και ξανά. Συνήθως όταν κάτι δεν πετυχαίνει, το αφήνω. Βασικά, το κρύβω και ξεκινάω αμέσως κάτι καινούριο.

Και είναι και άλλα πράγματα που κάνω. Χαζεύω κάλτσες στο Ravelry και προσπαθώ να αντισταθώ στον πειρασμό να τις ξεκινήσω όλες. Κοιτάζω νήματα για κάλτσες και θέλω να τα αγοράσω όλα. Μέχρι που σκέφτομαι να βάψω μόνη μου νήμα για κάλτσες!

Αν δεν έχετε δοκιμάσει να πλέξετε κάλτσες, σας προτείνω να το δοκιμάσετε! Είναι γρήγορες (κάτι που δεν το περίμενα, αλλά είναι όντως γρήγορες), διασκεδαστικές και είναι το τέλειο πλεκτό για να κουβαλάτε στην τσάντα σας.

Οπότε τώρα πλέον, δεν είμαι μόνο πλέκτρια, είμαι και καλτσοπλέκτρια (καινούρια λέξη;) και είναι τέλειο!

24 comments:

  1. όλο και κάτι νέο σκαρφίζεσαι, δεν σταματάς πουθενά, καλά κάνεις, γενικά το πλέξιμο έχει πολύ γουστο και πολλές προκλήσεις, καλό βράδυ

    ReplyDelete
  2. μπραβο Αλεξανδρα μου! και εγω εχω περασει απο 40 κυμματα για να μαθω να πλεκω καλτσες αλλά ....εμαθα και μαλιστα με δυο ειδη φτερνας.
    Οδηγιες μετα απο πολυ ψαξιμο ειχα δει σε κατι βιντεακια στο youtube.
    Εχω τις οδηγιες σε παλια μου αναρτηση.
    Μπραβο και παλι μπραβο!!!!!

    ReplyDelete
  3. Καλησπέρα γαστεροπλήξ! Γι'αυτό μου αρέσει το πλέξιμο, έχει πάντα κάτι καινούριο να μάθεις!

    ReplyDelete
  4. Πουαντερί ευχαριστώ πολύ! Τη φτέρνα και εγώ φοβόμουν τόσο καιρό! Όταν τελικά κατάλαβα τι γίνεται, χάρηκα πολύ!

    ReplyDelete
  5. Μου φαίνεται απίστευτο το ότι μπορεί κάποιος να πλέξει κάλτσες! Πάντως για νέα πλέκτρια, τα πας εξαιρετικά καλά, κάνεις πράγματα που εγώ δεν θα τολμούσα ποτέ να κάνω! Μου αρέσει πολύ το κέφι σου και το ότι δεν διστάζεις να δοκιμάσεις πολλά διαφορετικά πράγματα!

    ReplyDelete
  6. Γειά σου olivetreegirl! Πράγματι, με το πλέξιμο έτσι είμαι, δεν φοβάμαι γιατί έχει πλάκα και αν δεν πετύχει, δεν χάθηκε και ο κόσμος! Αυτό σκέφτομαι πάντα, πριν ξεκινήσω κάτι καινούριο! Πετυχαίνει!

    ReplyDelete
  7. Yes you can!
    Congrats on that 3rd generatin sock!
    Dyeing sock yarn is an addiction, be careful. Once you try...
    Mouts
    Philhellene

    ReplyDelete
  8. Philhellene thank you! Everything about knitting is an addiction, so how much worse can this be?

    ReplyDelete
  9. Oh no...you've gone over to the other side!!!
    But really, congrats to you! Now I am anxiously awaiting the completion of Shalom AND socks. Sigh.

    ReplyDelete
  10. I love the colorway in those socks! So pretty!

    ReplyDelete
  11. Hi Amybel! It's very nice on the other side... you should come too! :) The Shalom is (slowly) moving along. I got buttons!

    ReplyDelete
  12. Samsara thank you! The yarn makes really nice stripes too!

    ReplyDelete
  13. Love the colorway in your sock yarn!

    ReplyDelete
  14. Καλτσες δεν ξερω να πλεκω,μου φαινεται πολυ δυσκολο.Το μαλλι που τις πλεκεις ειναι πολυ ομορφο.

    ReplyDelete
  15. Hi Vicky! Thank you! I love it too!

    ReplyDelete
  16. Καλησπέρα Δημιουργία! Χαίρομαι που σου αρέσει το χρώμα! Εύκολες είναι οι κάλτσες, αν σε ενδιαφέρει να το δοκιμάσεις, μην τις φοβάσαι καθόλου! Αυτά που φτιάχνεις εσύ είναι πολύ πιο δύσκολα!

    ReplyDelete
  17. ωραίες οι κάλτσες, τώρα που κατάλαβες πως πλέκονται θα μάθεις και το μυστικό ώστε να γίνονται όμοιες, οι γιαγιάδες μας τις έπλεκαν ταυτόχρονα και τις δυο για να μην διαφέρουν οι πόντοι

    ReplyDelete
  18. Καλησπέρα ηλακάτη! Το πιστεύεις ότι σήμερα έψαχνα στο διαδίκτυο για να βρω οδηγίες για τέτοια κόλπα; Προς το παρόν, κρατάω σημειώσεις εκεί που χρειάζεται, για να φτιάξω και τη δεύτερη!

    ReplyDelete
  19. Τι όμορφη καλτσούλα είναι αυτή! Χαλάλι ο κόπος και το ξήλωμα! Μπράβο Αλεξάνδρα! Εγώ ακόμα δεν έχω επιχειρήσει να πλέξω κάλτσα μόνο κάτι μπεμπε παπουτσοκαλτσάκια!

    ReplyDelete
  20. Καλησπέρα Πλεκτό Εγκώμιο! Ευχαριστώ πάρα πολύ! Σου προτείνω να δοκιμάσεις και εσύ μια κάλτσα, έχει πολύ πλάκα!

    ReplyDelete
  21. Έχω "φάει" κι εγώ γερό κόλλημα με τις κάλτσες, έχω βρει άπειρα σχέδια και οδηγίες, έχω αρχίσει ένα σωρό αλλά κατέληξα και δεν αλλάζω πια στις οδηγίες που βρήκα εδώ: http://www.purlbee.com/pom-pom-peds/
    Σε παρακαλώ ρίξε μια ματιά. Είναι ένα βασικό σχέδιο, με δυνατότητα να την ανεβάσεις την κάλτσα όσο ψηλά θες.
    Πολύ ωραίο το νήμα σου. Τι εταιρίας είναι;

    ReplyDelete
  22. Πραγματικά πολύ εθιστικές είναι οι κάλτσες! Την ξέρω την ιστοσελίδα, μάλιστα αυτό το σχέδιο το έχω βάλει από καιρό στο μάτι! Αφού λες ότι σε βόλεψε, θα το δοκιμάσω σίγουρα! Το νήμα είναι μάλλον Schoeller+Stahl Fortissima Socka. Είχα βγάλει το χαρτάκι αλλά αυτό θυμάμαι ότι ήταν!

    ReplyDelete
  23. Oh that's the best another sock convert. I read her instructions, too and I realized that that's exactly how I make socks. Very simple. Now you should try all the fun patterns, you'll be addicted in no time.

    ReplyDelete
  24. Hi Susan! Yes, definitely another sock convert! I think I'm addicted already! :)

    ReplyDelete